Social Icons

Isnin, 8 Mac 2010

kem lepas tension 2007..

assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..salam sejahtera..

alhamdulillah segala puji bagi Allah, selawat dan salam ke atas baginda Muhammad s.a.w.

kali ini saya ingin mengenang kembali sebuah kem yang pernah di lalui bersama ahli2 persana yg saya namakan kem lepas tension..huhu..

ceritanya bermula...
pada suatu hari setelah kepenatan belajar dan gelak ketawa..huhu..timbul idea utk ahli2 persana pergi melancong ( bukan melencong erk ) ke mana2 selepas tamat exam STAM..rancangan tersebut pun dibawa ke peringkat nasional iaitu di kalangan para ahli..dan seterusnya di peringkat guru kokurikulum ( mak angkat saudara naim )..hehe..akhirnya selepas bincang punya bincang..bincang punya bincang..cadangan tersebut diterima dan bermulalah episod baru dalam kalangan ahli persana..

semua seolah2 memaksa pepriksaan STAM tamat cepat supaya boleh pergi ke kem tersebut..yang merancakkan lagi kem tersebut saudara Mustafa yang amat susah utk pergi ke kem2 selain ibadah turut ingin turut serta..lepas tension pnye pasal..( tok guru pon tension gak..

ada meeting yg membincangkan tentang aktiviti sekitar 3 hari 2 malam sepanjang tempoh percutian tersebut..agak cantik aktiviti itu disusun rapi..

akhirnya tiba hari bertolak ke destinasi..ahli2 persana semua digalakkan memakai baju rasmi PERSANA. walaupun agak ketat bagi saya..tapi saya pakai juga sebab merasai bangga menjadi ahli persana..

perjalanan di iring oleh teacher Aliza..seorang guru yang sentiasa mementingkan kebajikan anak2 muridnya..kredit to you teacher..

sesampai ke destenasi semua chek inn di shalee ( betul ke aku eja nih..klau x batulkan )lelaki satu dan perempuan bersama teacher satu rumah..aktiviti pertama selepas penat berjalan selama lebih kurang 3 jam campur sesat lagi ialah memasak..cadangan awalnya ialah wanita2 PERSANA dikehendaki menyediakan bahan dan lelakinya memasak..dan seterusnya rotate le setiap kali masak..seingat saya lauk pertama yang berjaya di masak oleh saudara Muhammad ialah ayam goreng masak merah..boleh tahan la sedapnya sebab saya masak sekali..hehe..

seterusnya lepas makan aktiviti seterusnya ialah bebas..ada yang tidur dan ada yang mandi manda..dan begitulah..rupanaya memang kem lepas tension memang sesuai digunakan sebab tiada aktiviti yang berjaya selain masak bersama dan makan..yang lain semua bebas..huhuhu..pada malam hari pertama kalau x silap saya ada barbe Q..arang dibeli oleh saya beberapa orang ahli dan juga teacher dari bandar berdekatan..antara menunya kerang, ayam x masak, daging burger beku, dan sosej sedap dan tentulah sos cili blander..

ustaz Hanif, Ustaz Amiluddin, dan Ustazah Aminaliza hadir pada malam tersebut bagi menikmati makanan yang dihidangkan..seronok rasanya boleh masak untuk guru guru..dan bagitulah aktiviti pada malam tersebut penuh dengan makanan yang yanag terlalu banyak yang memang menjadi favorite saya..ehehe..

program ditersukan lagi..seperti baias aktiviti bebas..pada malam terakhir bermulalah sesi melepas tension..hehhe..bukanlah..sesi luah tensoin...setiap orang dikehendaki bercakap dihadapan ramai dalam keadaan lampu tertutup dan menceritakan apa2lah yang nak diceritax kira suka atau duka banyak yang diceritakan..tapi saya pun x ingat sangat perkongsian pada malam tu..yang ingatnya ada la jugak yang menghembuskan air mata..apa-apa pon ok..i like my stail..huhu..

saya akui pengalaman sepanjang 3 hari 2 malam tersebut memang meninggalkan benyak kenangan bersama2 ahli persana yang lainnya dan seterusnya merapatkan ukhuwah sesama..

mungkin tu ja pos saya kali ni..sangat mengalu2kan komen anda terhadap pos ni..mungkin ada benda yang saya x ingat boleh diperingtkan kembali..

utk ahli2 PERSANA walau dimana anda berada good luck..semoga berjaya...

0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...